صوت | سرداران سپاه سیدالشهدا(ع)؛ مصداق رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ علیه
کد خبر: 3919155
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
همراهی تالیان قرآن با کاروان حسینی / 10

صوت | سرداران سپاه سیدالشهدا(ع)؛ مصداق رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ علیه

حافظ و مدرس قرآن با اشاره به آیه 23 سوره احزاب در توصیف یاران امام حسین(ع) گفت: یکی از سرداران سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) مسلم‌بن‌عقیل(ع) است که در دفاع از امامش، جانانه به عهد و پیمان خود وفا کرد و تاریخ‌ساز شد.

به گزارش ایکنا، پیامبر(ص) طبق حدیث صحیح و متواتر ثقلین، قرآن و عترت را در میان مسلمانان به ودیعه نهاد و سعادت را در کنار هم بودن این دو ثقل اکبر و اصغر اعلام کرد. حسین(ع)، سالار شهیدان، برای احیای امت جدش، حضرت محمد(ص)، قیام و در شب عاشورا فقط برای تلاوت قرآن از دشمنان طلب فرصت کرد. محبان و شیعیان حسین بن علی(ع) بدانند که اگر خشنودی امامشان را طلب می‌کنند، در اوج شور و شعور حسینی و در مجالس عزای او نباید به قرآن کریم بی‌توجه باشند. بدین منظور هر روز یکی از پیشکسوتان، قاریان و حافظان قرآن کریم در سلسله مطالبی با عنوان «همراهی تالیان قرآن با کاروان حسینی» در آیات مرتبط با قیام حسینی و دیگر ویژگی‌های واقعه کربلا تدبری خواهند کرد. حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی، حافظ کل و مدرس قرآنی کشورمان به تلاوت آیه 23 سوره مبارکه احزاب پرداخت. در ادامه متن و صوت این گفتار قابل مشاهده است.

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

«مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» این آیه‌ای‌ است که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا، هنگامی که یاران باوفای حضرت با ایشان خداحافظی می‌کردند تا برای نبرد آماده شوند، تلاوت می‌کردند.

این آیه اشاره دارد به اینکه از میان مؤمنان، مردانی هستند که صادقانه به عهد و پیمانشان عمل کردند و برخی از آنها به درجه رفیع شهادت رسیدند و برخی آماده شهادت هستند و مؤمنین راستین و پیشگامان عرصه‌های نبرد حق علیه باطل، آن عهد و پیمان‌شان را تغییر نمی‌دهند.

در واقعه عاشورا می‌بینیم که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) این آیه را در توصیف یارانی تلاوت می‌کند که حضرت درباره ایشان می‌فرماید: «من افرادی باوفاتر از یارانم در این عالم سراغ ندارم.» یکی از سرداران سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) مسلم‌بن‌عقیل(ع) است که در دفاع از مکتب عاشورا، جانانه به عهد و پیمان خود وفا کرد و تاریخ‌ساز شد.

در عصر و زمانه ما می‌بینیم، سرداران سپاه اسلام، چون سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی‌ها و همچنین حاج ابومهدی المهندس‌ها بر عهد و پیمان خود ماندند، فراموش نکنیم که با آرمان‌های امام بزرگوارمان و شهدای گرانقدر تجدید میثاق کنیم و هرگز عهد و پیمان‌مان را فراموش نکنیم.»

کد
انتهای پیام
captcha